• 16.04.2014 — Boligbygget, eller det såkalte tårn A, får brunsort og perforert metallbekledning over det hele.
  • 16.04.2014 — Kjelleren under Barcode-byggene er på tre etasjer. Over skal det bygges et boligbygg og et kontorbygg, men inntil byggene ved siden av er ferdige, må kjellerveggene avstives med disse hydrauliske støttene.
  • 16.04.2014 — Tårn B blir stadig høyere, syv av ialt 15 etasjeplan er bygget. I kjelleren skal det bygges en større matbutikk, med planlagt åpning rundt 2015/2016.
  • 16.04.2014 — Fra den fremtidige Rostockgata med townhousene.
  • 16.04.2014 — I det fjerne blomstrer kirsebærtrærne, mens townhousene i forkant begynner å ta form. Tårn B reiser seg rett ved siden av.
  • 14.04.2014 — På det nordre fortauet, mellom Nylandsveien og Oslo Atrium er det lagt asfalt istedet for granittheller. Grunnen er at det skal bygges et 6 etasjers kontorbygg rett ved siden av, og da er det ikke vits å risikere ødelagte heller. I 1. etasje av bygget er det planlagt bevertning og forre…
  • 14.04.2014 — Langs Dronning Eufemias gate utenfor Oslo Atrium gjør man klar det søndre fortauet. Denne delen av gaten åpner ikke før til høsten.
  • 14.04.2014 — Fra Diagonale-tomten er det ikke mye nytt å melde, annet enn at spuntemaskinen har forlatt området, og kjellerutgravningene kan begynne.
  • 14.04.2014 — Utenfor Vegtrafikksentralen settes området i stand til å bli en midlertidig del av havnepromenaden. Store og små trær skal plantes, sammen med busker og gress.
  • 14.04.2014 — Oversiktsbilde over Deichmanske-tomten. Veitunnellen står fortsatt som en motvillig symbol på områdets fortid.
  • 14.04.2014 — Brostein legges utenfor Vegtrafikksentralen. Her blir det lunsjplass for de ansatte i Vegvesenet.
  • 14.04.2014 — Lysarmaturene over bilveien settes på plass.
  • 14.04.2014 — Det er under en måned igjen til østre deler av Dronning Eufemias gate åpner! Da kan også fjerningen av det midlertidige veisystemet starte.
  • 14.04.2014 — Man tager hva man haver… En noe bisarr skiboks på vei til påskefjellet, eller et ateistisk og jordnært begravelsesfølge? Årets påskemysterium er i boks.
  • 14.04.2014 — Inn- og utkjøringen til drosjeholdeplassen på Oslo S har fått en litt penere og mer varig form.
  • 08.04.2014 — Nå blir busskurene ferdigstilt, med oransje glassvegger og -tak. Det blir standarden på alle holdeplasser i Bjørvika. I bakgrunnen sees kulelønnetrærne som plantes langs trikkeholdeplassen.
  • 08.04.2014 — I Stasjonsallmenningen er norsk furu en gjenganger, så også i selve gaten. Et hint av norsk skog midt i byen.
  • 02.04.2014 — Denne uken begynte også asfalteringen av Dronning Eufemias gate utenfor Oslo Atrium.
  • 02.04.2014 — Asfaltarbeiderne fra Skanska tar seg en velfortjent hvil i vårsolen.
  • 02.04.2014 — Helt vest i Dronning Eufemias gate ser det fortsatt kaotisk ut. Rart å tenke på at det så slik ut i østlige deler av gaten for bare et halvt år siden.
  • 02.04.2014 — Før Deichmanske bibliotek kan bygges, må denne gamle tunnellen rives. Siste rest av den gamle trafikkmaskinen.
  • 02.04.2014 — I fotgjengerovergangen ved Stasjonsallmenningen kommer asfalten fra oven.

Oslo i forandring

Følges av 12 medlemmer.

Oslos utseende er i sterk endring. Fjordbyen – utbyggingen langs hovedstadens kystlinje – er under oppføring, fra Ekebergåsen i øst til Bygdøy i vest. Denne fotobloggen dokumenterer forandringene som finner sted med oppdaterte bilder fra områdene rundt Bjørvika. Alle kommentarer er velkomne! Mer om sonen

Origo Oslo i forandring er en sone på Origo. Les mer

Annonsere på Oslo i forandring?

Ta kontakt på eirik.h.eide@gmail.com

.

Nye bilder